Onsdag 090325 Kl: 18.27 SKÅL!

Ojojoj, återigen beskrivs lyckan över att vakna med snö utanför dörren som hög. Imorse valde jag dock inte att stanna kvar i sängen, utan hold you horses, jag gick upp i tid. Planen var att promenera och utforska Kalmar, genomförandet blev istället att bli skjutsad på cykel (min cykel var på stationen) ned till stan, där vi sedan spottade CSN i ansiktet och gick loss på köpcentret. Gå loss vänner, då menar jag inte som om jag sa "gå loss" förr i tiden. Utan nu pratar jag mer om sisådär 670:-. Men vet ni vad jag fick för 670 kr? Fyna Fynda Fynda. Tre kjolar och ett linne. Tre kjolar, vem behöver inte tre kjolar? Ha! Sofie investerade dels i kläder inför helgens (för Sofies del) bravader på STABfesten.

Imorse klockan 10.00 skulle vår Partnerföretagsrapport vara inne och det var den, med marginal. 09.57 lade Tove den utanför vår handledares dörr. SNYGGT! Jag vill gärna dela med er också hur den kom dit, med Tove. Hela morgonen ringde vi i vår studiegrupp (Maja,Tove,Sofie & jag) till varandra, arbetet skickades till höger och vänster. Halv tio (?) var det klart. Synd bara att det inte hade sparats. Panik! Men Maja och Tove styrde upp detta snyggt och arbetet var inne i tid.

Resterande dag har tillbringats på programmöte med programansvariga Annelie. Det hade ju varit för tråkigt att ge oss några timmar ledigt istället, utan så fort det är ledigt så ser vi till att det är ett möte där vi får höra elever prata och om viktig information istället, givetvis. Här ska det inte slappas.

I afton blir det till att fira VG9, det blir också till att fira att det är sista onsdagen i veckan och att det är sista onsdagen innan ny kurs. Onsdag som ni kanske märker, firas ganska mycket här i Kalmar. Idag går vi starkt in för att fira.
Uppdatering från kvällens bravader kommer imorgon, kanske.. Det beror på hur det blir ikväll. Jag lovar, i övermorgon i alla fall. Här kommer lite bilder från iförmiddags, när Sofie och jag efter shoppingrundan tog tag i oss själva och promenerade längst slottet.

 
Vi försökte skjutas iväg på flera olika sätt, (till varmare breddgrader), utan framgång dock.

Sofie och Lotta

Nu ska det ut och firas.
Adios.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0