090324 Kl 21.00

Godafton gott folk.

På en av alla våra presentationsföreläsningar har jag lärt mig att man inte ska börja en presentation med att erkänna brister eller be om ursäkt. Exempelvis i detta fall som om jag hade skrivit:
Eftersom jag Ni har tjatat så mycket om denna bloggen, så har jag skaffat den.
Därför kommer jag inte heller att börja så.

Istället, börjar jag med att skriva att jag skaffade bloggen för fyra veckor sedan, för att jag ville. Det har dock tagit mig fyra veckor för att bestämma om jag ville ge det tid eller inte. Idag bestämde jag mig, och började skriva.
Jag har alltså skaffat mig en blogg, för att jag vill. Jag hoppas att nära och kära hemifrån ska kunna följa mig och mitt nya liv i Kalmar, och att mina nya vänner i Kalmar ska kunna följa mig, veckor som denna till exempel, när jag satsar på att vara utomhus så lite som möjligt. (Givetvis för att försöka trotsa snön). Jag trodde det var på väg att bli vår förresten. Men icke! Imorse när jag vaknade gick jag upp, såg snön, kröp ner i sängen igen, och sov ytterligare nån timma.

Resterade tid av dagen har tillbringats med Maja, Tove och Sofie, vi har mer eller mindre "slitit" hela dagen med vår Partnerföretagsrapport som ska vara inne imorgon kl 10.00. Nu är den klar, så gott som i alla fall. Vid lunchtid fick vi ett härlig avbrott, när tentaresultaten från Marknadsföringstentan kom. Jojo, VG9 skrev jag på den. Det vill säga, det bästa resultatet som går att få. Superglad blev jag. Tove fick också VG9, och vill gärna bli kallad Tove "Kungen" Lind härdanefter. Både Sofie och Maja klarade också tentan och fick toppresultat. Duktiga vi är va.

 


Detta blev en kort inledning, men gråt nu inte för det. Härliga London, jag kan skriva snart igen. I afton känner jag mig lite småsjuk och ska krypa ner och vänta på att bli omhändertagen. Då lär jag få vänta. Nej, jag får väl ta den hårda vägen och ta hand om mig själv här i Kalmar. Det ska inte vara lätt.

Sov gott vänner.
♥ Lotta

Kommentarer
Postat av: Angelica

Vad kul hjärtat att du börjat skriva! Snart kan vi alla sitta med våra laptops och ha bloggmöten dag in och dag ut! Ringer dig någon dag i veckan. Grattis åter igen för toppresultatet! Saknar dig. Puss

2009-03-25 @ 10:26:49
URL: http://ango.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0